Fandom

Autobusopedia Warszawska

Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej

112stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej (w skrócie KMKM) – warszawskie stowarzyszenie skupiające entuzjastów transportu publicznego. Istnieje od 1980 roku, w formie zorganizowanej od stycznia 1981, początkowo pod patronatem Muzeum Techniki, a od 1996 – ZTM. Jesienią 1997 roku klub został wpisany do rejestru stowarzyszeń.

Cele działalności klubuEdytuj

(Za § 6 statutu klubu)

  1. promocja publicznej komunikacji miejskiej,
  2. pielęgnowanie i upowszechnianie tradycji publicznej komunikacji miejskiej w Polsce, a w szczególności komunikacji stołecznej,
  3. kolekcjonowanie pamiątek i zabytków związanych z publiczną komunikacją miejską,
  4. dokumentowanie faktów związanych z publiczną komunikacją miejską,
  5. działania na rzecz utworzenia Muzeum Komunikacji Miejskiej,
  6. współdziałanie z instytucjami, towarzystwami oraz klubami zajmującymi się publiczną komunikacją miejską w kraju i zagranicą,
  7. współpraca z lokalnymi władzami administracyjnymi i przedsiębiorstwami komunikacyjnymi oraz ze środkami masowego przekazu.

Tabor zabytkowyEdytuj

Klub posiada, utrzymuje i remontuje liczne egzemplarze zabytkowego i historycznego taboru miejskiego (autobusy, tramwaje i trolejbus). Można je oglądać podczas cyklicznych imprez, takich jak Noc MuzeówDni Transportu PublicznegoZlot Ogórków, a także okolicznościowych parad taboru (np. z okazji okrągłej rocznicy elektryfikacji warszawskich tramwajów). Zabytkowe tramwaje obsługują linie okolicznościowe (np. linię T).

Klub posiada też pojazdy niezwiązane z warszawską komunikacją miejską, ale o dużej wartości historycznej. Należą do nich tramwaje Konstal 102N i 102Na oraz Credé 4EGTw i autobusy Ikarus-Zemun IK-160P oraz San H100A i H100B.

Najstarszym tramwajem posiadanym przez klub jest wagon typu A z 1908 r. Wagon jest odrestaurowany i na chodzie. Najstarszy obecnie autobus to Chausson AH 48 pozyskany z Belgii, odpowiadający warszawskim autobusom z dostaw 19471949. Autobus w latach 20112013 przeszedł remont generalny i obecnie jest na chodzie.

Tabor klubu jest prezentowany na stronie www klubu. Tabor kołowy klubu (autobusy, trolejbus i wóz techniczny) jest również prezentowany na stronie Przegubowca.

KontaktEdytuj

Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa www: http://www.kmkm.waw.pl/ Spotkania klubu odbywają się w pierwszy i trzeci piątek miesiąca o godz. 17 na terenie zakładu R-3 „Mokotów”ul. Woronicza 27

Więcej w Fandom

Losowa wiki