Fandom

Autobusopedia Warszawska

Karta Warszawiaka

112stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Stolica premiuje osoby, które dokładają się do kosztów funkcjonowania miasta i rozliczają PIT w Warszawie. PIT to największe źródło dochodów miasta, wynoszące aż 1/3 wszystkich pieniędzy stolicy. Od jednej osoby płacącej tutaj podatek do kasy miasta wpływa średnio 3,1 tys. zł. Za te pieniądze Warszawa może się rozwijać i funkcjonować dla swoich mieszkańców. Dzięki tym środkom działają szkoły, przedszkola i żłobki, różne instytucje kulturalne, takie jak teatry i muzea. Jeżdżą nowe autobusy, tramwaje i metro. Ponadto miasto w prawie 70 proc. dofinansowuje komunikację miejską. Pieniądze z podatków pomogły też wybudować np. Centrum Nauki Kopernik, most Marii Skłodowskiej-Curie, a teraz pomagają budować II linię metra. Dlatego osoby mieszkające i rozliczające podatek dochodowy PIT w Warszawie, dzięki Karcie Warszawiaka i Karcie Młodego Warszawiaka, będą mogły korzystać z ulg w stołecznym transporcie, kulturze i sporcie. Uwaga! Dotyczy to osób mieszkających w Warszawie, które rozliczyły w warszawskim urzędzie skarbowym podatek za cały 2012 rok. A także tych, które rozliczą go za cały rok 2013. Z możliwości zakupu tańszych biletów długookresowych w ramach Karty Warszawiaka korzystać mogą osoby, które nie mają uprawnień do przejazdów ulgowych. Jeśli ktoś jednak już ma uprawnienia do przejazdów ulgowych powinien wybrać jeden rodzaj ulgi, z którego będzie korzystał. Ulgi bowiem nie łączą się. Taka sytuacja dotyczy np. emerytów, którzy nie ukończyli jeszcze 65. roku życia Każdy, kto mieszka i rozlicza podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT) w Warszawie może otrzymać Kartę Warszawiaka, a dzieci osób rozliczających się w stołecznym urzędzie skarbowym - Kartę Młodego Warszawiaka. Karta Młodego Warszawiaka przysługuje dzieciom do ukończenia 20. roku życia lub studentom do ukończenia 26. roku życia.

Karta Warszawiaka i Karta Młodego Warszawiaka będą działały na bazie elektronicznej karty będącej nośnikiem biletów ZTM, na którą zostanie naklejony specjalny hologram.
Karta01 542.jpg

Hologram Karty Młodego Warszawiaka (po lewej) oraz hologram Karty Warszawiaka (po prawej).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki