Fandom

Autobusopedia Warszawska

Berkhof Ambassador 200

112stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Berkhof Ambassador 200 jest 12-metrowym niskowejściowym autobusem produkcji holenderskiego koncernu VDL Berkhof. Produkowany od 2001 roku na popularnym podwoziu SB200, dzięki niskiej cenie, niewielkiemu
742.metro wilanowska.jpg
zużyciu paliwa i niskim kosztom eksploatacji zawładnął rynkiem autobusowym w Holandii, a także w Danii. Autobus jest wyposażony w dwie pary drzwi - w każdych posiada niską podłogę. Siedzenia w tylnej części umieszczone są na podwyższeniu. System informacji liniowej został wymieniony przez polskiego przewoźnika.

Holenderskie autobusy pojawiły się w sieci ZTM wraz z uruchomieniem w Pruszkowie linii lokalnej L11, obsługiwanej przez spółkę Europa Express. Firma ta następnie wygrała przetarg na obsługę nowej linii 742 (Metro Wilanowska - Góra Kalwaria). Z uwagi na krótki termin kontraktu oraz konieczność zapewnienia obsługi linii po najmniejszych kosztach warunki przetargu nie były wygórowane - w praktyce wymagane były jedynie autobusy z niską podłogą. Przewoźnik zaoferował do jej obsługi używane 7-letnie autobusy sprowadzone z holenderskiego oddziału koncernu Veolia. Dwa autobusy (A699 i A698) rozpoczęły służbę 1 września 2011 roku, a trzy miesiące później dołączyły do nich dwa kolejne (A697 i A696). Od 1 kwietnia 2013 wraz z wygaśnięciem umowy na obsługę linii 742 autobusy Berkhof Ambassador przestały kursować w sieci ZTM.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki