Fandom

Autobusopedia Warszawska

142

112stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
142 Linia zwykła
Częstliwość 30min.
Czas jazdy  43-57min.
Obsługa PKS Grodzisk Mazowiecki,Zajezdnia Ostrobramska

HistoriaEdytuj

Linię 142 uruchomiono 15 grudnia 1957 roku na trasie z placu Wilsona pod Hutę - była to wówczas linia okresowa, kursowała jedynie w dni powszednie w godzinach szczytu. W 1958 roku wydłużono jej trasę na południe na Nowy Świat, jednak 13 czerwca 1959 roku skrócono ją ponownie na plac Wilsona z wprowadzeniem kursowania przez cały tydzień. Na tej trasie istniała jednak jedynie do 21 sierpnia 1960 roku, kiedy to połączenie zostało przejęte przez linie 132 i 148, a sama 142 została zlikwidowana.

250px-DSC05783.jpg

Autobus Solaris Urbino 12 na linii 142 na pętli Wiatraczna

Ponownie uruchomiono ją 1 stycznia 1961 na trasie z Placówki na pętlę Potocka w celu zapewnienia komunikacji dla mieszkańców osiedlaPlacówka, jej trasa została w 1962 roku wydłużona jeszcze do placu Wilsona. Od tego momentu przez długi czas nie zmieniała trasy, aż do 1975 roku, gdy wydłużono ją do Bramy Głównej Cmentarza Północnego stając się jednocześnie linią dowozową na cmentarz. Od tego czasu była wielokrotnie zawieszana i uruchamiana tylko na okres Wszystkich Świętych, dopóki nie zlikwidowano jej 17 sierpnia 1999 roku.

Ponownie uruchomiono ją 1 maja 2004 roku w związku z przekształceniem linii 322 w linię stałą spowodowanym ograniczeniem finansowania linii 702 przez miasto Otwock, kursowała wtedy z Wiatracznej wzdłuż Traktu Lubelskiego do Aleksandrowa. Jedyną zmianą od tego czasu byłą korekta trasy w Falenicy (poprowadzenie ulicami Derkaczy i Młodą zamiast Ochoczą).

TrasaEdytuj

ostatnio zmieniana 12 listopada 2008r.

UliceEdytuj

Wiatraczna – Grochowska – Płowiecka – Trakt Lubelski (powrót: Floriana – Błękitna – Widoczna – Płowiecka) – Trakt Lubelski –Bronowska – Wał Miedzeszyński (powrót: Trakt Lubelski – Skalnicowa – Wał Miedzeszyński) – Wał Miedzeszyński – Bysławska –Patriotów – Walcownicza (powrót: Młoda – Derkaczy – Bysławska) – Walcownicza – Bystrzycka – Ochocza – Narcyzowa – Walcownicza –Petunii – Hiacyntowa – Techniczna – Zagórzańska – Złotej Jesieni – Podkowy – Aleksandrów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki