FANDOM

140 Nieistniejąca linia zwykła
Częstliwość 30-40min.
Czas jazdy 36-44min.
Obsługa Zajezdnia Stalowa,PKS Grodzisk Mazowiecki

HistoriaEdytuj

Linia powstała 1 stycznia 1958 roku w wyniku zmiany oznaczenia linii 103 (plac Unii Lubelskiej – Powsinek). Wyruszyła na trasę z placu Unii Lubelskiej, Spacerową, Sobieskiego, aleją Wilanowską i Przyczółkową do Powsinka.

30 września 1979 roku trasę linii skrócono do pętli Wilanów w związku z wydłużeniem trasy linii 139 (Wilanów – Powsin) doWilanowskiej. W 1981 roku wydłużono ją jednak z powrotem do Powsinka, a w 1983 część kursów skierowano do Parku Kultury wPowsinie. 1 lipca 1992 wszystkie kursy linii wydłużono do Powsina, a 1 września zlikwidowano ją przekształcając w 519.

1 października 1998 roku linia ponownie pojawiła się na ulicach miasta – tym razem na nowej trasie dowozowej do centrum handlowego Targówek. Kursowała z Żerania FSO Toruńską, Wysockiego, Bazyliańską, Kondratowicza, Łabiszyńską, Toruńską, Głębocką, Malborską, Świętego Wincentego, Borzymowską, Trocką, Pratulińską, Handlową,Myszkowską i Ossowskiego na Witebską. Już dwa miesiące po uruchomieniu trasę linii wydłużono: na Bródnie pojechała przez Wysockiego, Bartniczą, Wyszogrodzką, Chodecką,Łojewską i Łabiszyńską do Toruńskiej, a na Targówku – przez Pratulińską, Handlową, Ossowskiego, Myszkowską, Gorzykowską, Radzymińską, aleję Solidarności, Targową iKijowską na Dworzec Wschodni.

Dnia 4 czerwca 2001 roku dokonano kolejnej zmiany trasy linii – wycofano ją z ul. Wyszogrodzkiej na Bródnie i skierowano ul. Rembielińską i ul. Budowlaną, a także puszczono od ulicy ul. Łabiszyńskiej ul. Toruńską do Centrum Handlowego Marki, gdzie zawracała i ul. Toruńską docierała do ul. Głębockiej. Dnia 19 lipca 2004 trasę uproszczono – wprowadzono bardzo podobną do obecnej, jedyną różnicą jest przejazd nowym odcinkiem ulicy Świętego Wincentego między Głębocką a Kondratowicza, który wprowadzono 20 września 2005roku.

W związku z ogłoszonym 22 marca 2013 roku przez Zarząd Transportu Miejskiego projektem racjonalizacji tras, wynikającym z konieczności wprowadzenia oszczędności, linia "140" miała początkowo zostać skrócona jedynie do odcinka Targówek – Dworzec Wschodni (Kijowska). Ostatecznie jednak w maju zapadła decyzja, że linia "140" zostanie zlikwidowana poprzez połączenie z linią 156, która od 1 czerwca 2013 roku zaczęła kursować na wydłużonej trasie Metro Młociny – Dworzec Wschodni (Kijowska).

270px-CH Marki (przystanek, autobus 140).jpg

Zdjęcie archiwalne: Autobus Jelcz M121I na linii 140 na pętli CH Marki

Ostatnia trasaEdytuj

z dnia 31 maja 2013

UliceEdytuj

CH Targówek – Głębocka – Świętego Wincentego – Kołowa – Handlowa – Ossowskiego – Myszkowska – Handlowa – Borzymowska – Trocka – Radzymińska – Rozwadowskiego –Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Radzymińska – Ząbkowska – Targowa – Kijowska – Dworzec Wschodni (Kijowska)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki