Fandom

Autobusopedia Warszawska

139

112stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
139 Linia zwykła
Częstliwość 30-40min.
Czas jazdy 25-34min.
Obsługa PKS Grodzisk Mazowiecki

HistoriaEdytuj

Linię "139" została uruchomiona 5 maja 1957 roku i połączyła ona Wilanów przez ulicą Przyczółkową z pętli Powsin (Kościół), w 1962 roku trasę linii przedłużono ul. Przekorną do pętli przy Parku Kultury w Powsinie, a w 1979 linię połączono ją z linią 151 (Wilanowska – Wilanów), kierując al. Wilanowską do pętli Wilanowska. Dnia 24 listopada 1982 roku trasę linii w Powsinie wydłużono ul. Gąsek do pętli Stare Kabaty. W 1996 roku kursowanie linii ograniczono do dni roboczych, a 5 stycznia 1998 roku linię zlikwidowano – jej trasę przejęły linie 806 (Metro Wilanowska – Okrzeszyn) i 519 (Emilii Plater – Powsin – Stare Kabaty).

250px-A313-139.jpg

Autobus Solaris Urbino 10 na linii 139 w alei Wilanowskiej

Dnia 1 września 1999 roku reaktywowano linię "139" na nowej trasie do Ogrodu Botanicznego w Powsinue, która kursowała z Metra Wilanowska przez al.Wilanowską i ul.Przyczółkową do pętli Ogród Botaniczny, którą nieznacznie skorygowano 3 styczna 2011 roku w Powsinie. Taka trasa obowiązuje do dzisiaj, choć 22 marca 2013 roku Zarząd Transportu Miejskiego, w ramach polityki oszczędności, ogłosił projekt racjonalizacji tras komunikacji autobusowej – według niej linia "139" miała zostać skrócona do Wilanowa. Ostatecznie jednak trasa linii pozostała bez zmian[1].

TrasaEdytuj

ostatnio zmieniana 3 stycznia 2011

UliceEdytuj

Metro Wilanowska–al.Wilanowska – Przyczółkowa – Drewny – Bielawa: Warszawska – Borowa – Warszawa: Borowa – Prawdziwka – Ogród Botaniczny

Więcej w Fandom

Losowa wiki