FANDOM

135 Linia zwykła
Częstliwość 15/20/30min.
Czas jazdy 37-44min.
Obsługa PKS Grodzisk Mazowiecki

HistoriaEdytuj

Linię "135" uruchomiono 30 września 1956 roku do obsługi rejonu Grochowa. Kursowała z ronda Waszyngtona aleją Waszyngtona,MiędzyborskąPoligonowąOstrobramską i Zamieniecką na plac Szembeka, a od listopada 1956 dalej Chłopickiego do nowej pętli Olszynka Grochowska. W 1960 roku wycofano ją z Międzyborskiej i Poligonowej, kierując ulicą Grenadierów.

250px-DSC08894

Autobus Scania CN270UB na linii 135 na ul. Chłopickiego

16 sierpnia 1964 roku trasę linii wydłużono. Do skrzyżowania Szwedzkiej z Kowieńską dotarła ona aleją Waszyngtonaaleją Zieleniecką,Targową11 Listopada i Kowieńską. W 1968 roku linię wycofano z alei Zielenieckiej w związku z jej przebudową – trasa objazdowa przezZamoyskiego i Grochowską została jednak w końcu uznana za stałą. Od 1972 roku linia kursuje jednokierunkowo odcinkiem ul. Grenadierów, z powrotem jadąc Międzyborską i Cyraneczki.

22 kwietnia 1979 linię skierowano skorygowaną trasą – od Targowej pojechała ona aleją ŚwierczewskiegoSzwedzkąStarzyńskiego,Namysłowską i Szymanowskiego do placu Leńskiego (dziś – Hallera). Ostatnia zmiana trasy miała miejsce 30 października 2000 roku – wówczas oddano do użytku rondo Żaba i przebudowaną ulicę Starzyńskiego, co uniemożliwiło linii "135" skręt w lewo ze Starzyńskiego wNamysłowską. Linię skierowano więc w stronę placu Hallera ulicami 11 Listopada i Ratuszową.

W związku z wyremontowaniem ulic Poligonowej i Nowaka-Jeziorańskiego i zbudowaniem na nich zatok uruchomiono konsultacje społeczne, w których mieszkańcy mogli wybrać spomiędzy dwóch wariantów zmienionych tras autobusowych. Pierwszy wariant zakładał połączenie linii "135" i 311 w jedną i skierowanie jej przez wyremontowane ulice i ulice Fieldorfa i Bora-Komorowskiego (zamiast ul. Abrahama) do krańca Gocław oraz skierowanie linii 168 do krańca PKP Olszynka Grochowska. Drugi wariant zakładał z kolei jedynie poprowadzenie linii "135" i 311 przez wyremontowane ulice[1]. Konsultacje, trwające od 13 listopada do 4 grudnia 2013 roku zakończyły się wyborem drugiego wariantu stosunkiem głosów 71% do 29%, dodatkowo za tym wariantem opowiedziała się Rada Dzielnicy Praga Południe.[2]. Zmiana została wprowadzona w życie 7 stycznia 2014 roku.

Obecnie przewiduje się, że po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra linia "135" zostanie skierowana ponownie przez ul. Targową zamiast ul. Jagiellońską.

TrasaEdytuj

ostatnio zmieniana 7 stycznia 2014

UliceEdytuj

Plac Hallera – Szymanowskiego – Namysłowska – Starzyńskiego – Szwedzka (powrót: 11 Listopada – Ratuszowa – Namysłowska – Szymanowskiego) – Szwedzka – Stalowa –Konopacka – Rzeszotarskiej – al. Solidarności (powrót: al. Solidarności – Szwedzka) – al. Solidarności – Jagiellońska – Marcinkowskiego – Targowa (powrót: Targowa –Kłopotowskiego – Jagiellońska) – Targowa – Zamoyskiego – Grochowska – Międzyborska – Cyraneczki – Grenadierów (powrót: Grenadierów – Grochowska) – Grenadierów –Poligonowa – Nowaka-Jeziorańskiego – Fieldorfa – Zamieniecka – Chłopickiego – PKP Olszynka Grochowska

Więcej z Fandomu

Losowa wiki