Fandom

Autobusopedia Warszawska

124

112stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
124 Linia zwykła
Częstliwość 12/15/20min.
Czas jazdy 9-14min.
Obsługa Zajezdnia Kleszczowa

HistoriaEdytuj

Początkowo linia "124" została uruchomiona w 1949 roku jako linia pomocnicza dlatramwajów, połączyła

250px-6837-124.jpg

Autobus Neoplan N4020td na linii 124 na ul. Ogrodników

wówczas plac Narutowicza ulicą Filtrową z placem Unii Lubelskiej. Po dwóch latach została ona zlikwidowana.

1953 roku zdecydowano o uruchomieniu linii, która połączy z Ochotą osiedlePaluch, leżące za lotniskiem na Okęciu. Wyruszała ona wówczas z placu Narutowicza i docierała tam ulicą Grójeckąaleją Krakowską17 Stycznia oraz nieistniejącym dziś przedłużeniem (zobacz je na mapie z 1958) ulicy Żwirki i Wigury aż do ulicy Wieżowej. W 1956 pętlę północna przeniesiono na plac Zawiszy, lecz w 1960 przywrócono starą.

Trasa zmieniła się całkowicie w 1962, kiedy z związku z rozbudową Okęciazlikwidowano odcinek Żwirki i Wigury, którym linia dotychczas docierała na Paluch. Wtedy to wprowadzono bliską współczesnej trasę z okolic ulicy Malowniczej (od1971 z pętli Okęciealeją Krakowską i ulicą Na Skraju na kraniec Paluch. Ostatnia zmiana trasy (a konkretnie jej wydłużenie na Paluchu) miała miejsce w 1988 roku.Na czas remontu ul. Na Skraju obsługę przejął ajent Mobilis, który, ze względu na szerokość ulic, którymi poprowadzono objazdy, obsługiwał linię pojazdami 8-metrowymi. W związku z zakończeniem prac na ul. Na Skraju 21.12 na linię ponownie powróciła zajezdnia Kleszczowa.

TrasaEdytuj

ostatnio zmieniana w 1988 roku

UliceEdytuj

P+R Aleja Krakowska (Okęcie) – al. Krakowska – Na Skraju – Paluch – Ogrodników – Paluch

Więcej w Fandom

Losowa wiki