Fandom

Autobusopedia Warszawska

119

112stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

119 Linia zwykła
Częstliwość 20-30min.
Czas jazdy 45-54min.
Obsługa Zajezdnia Woronicza,Ostrobramska,Mobilis,PKS Grodzisk Mazowiecki

HistoriaEdytuj

250px-DSC09436.jpg

Autobus Jelcz M083C na linii 119 na ul. Wał Miedzeszyński

Linia powstała 31 maja 1949 roku, w wyniku przekształcenia linii I. Połączyła skrzyżowanie Pratulińskiej iRadzymińskiej, przez Radzymińską i Generalską, z Kraśnicką. 22 maja 1949 roku, w związku z otwarciem Trasy W-Z, trasę linii wydłużono aleją Świerczewskiego do Dworca Wileńskiego. W 1951 roku trasę linii wydłużono Generalską na Zacisze, do ulicy Tużyckiej, a w 1966 praski kraniec 119 przesunięto na przystanek Wileńska. 2 lutego 1969 roku trasę linii za Zaciszu wydłużono Generalską, Młodzieńczą i Codzienną do istniejącej do dziś pętli Zacisze. 15 maja 1985 roku 119 skierowano aleją Świerczewskiego, Targową i Kijowską do Dworca Wschodniego. W tym kształcie linia kursowała do 22 czerwca 1991 roku, kiedy to połączono ją z linią 128(Szczęśliwice – Mariensztat) w nową 512 (Szczęśliwice – Zacisze).

Ponowne uruchomienie linii miało miejsce 16 czerwca 1996. 119 zastąpiło wycofaną ze Stegien linię 116(Chomiczówka – Stegny), wyruszając na trasę z pętli Karmelicka przez Anielewicza, Andersa, Marszałkowską,Aleje Jerozolimskie, Aleje Ujazdowskie, Belwederską, Sobieskiego i Świętego Bonifacego do krańca Stegny. W1997 roku linia przejęła fragment trasy zlikwidowanej linii 166 (Młynów – Torwar), przez co dotarła aleją Solidarności, Lesznem, Górczewską i Płocką do pętli Młynów. 27 czerwca 2002 trasę linii skrócono – pojechała ona Belwederską, Chełmską i Bobrowiecką do krańca Kierbedzia.

Dnia 1 września 2006 roku linię skierowano na zupełnie nową trasę spod Dworca Centralnego do Międzylesia, zastępując zlikwidowaną linię 359 (Dworzec Centralny – Międzylesie), jednakże 17 lutego 2011 roku trasę tej linii skrócono do krańca Rakowiecka-Kościół – dokonano tego z powodu remontu Dworca Centralnego i zamknięcia tamtejszej pętli, jednak po jej zakończeniu zmieniona trasa została uznana za stałą.

Dnia 22 marca 2013 roku Zarząd Transportu Miejskiego, w ramach polityki oszczędności, ogłosił projekt racjonalizacji tras komunikacji autobusowej – według ZTM linia "119" miała przejąć fragment trasy likwidowanejlinii 130 i pojechać ul. Puławską i ul. Dolną. Ostatecznie wycofano się z tego pomysłu.

TrasaEdytuj

ostatnio zmieniana 17 lutego 2011

UliceEdytuj

Rakowiecka-Sanktuarium – Rakowiecka – Łowicka – Madalińskiego – Boboli (powrót: Rakowiecka) – Boboli – Batorego – al. Niepodległości – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Chełmska – Bobrowiecka – Beethovena – al. Witosa – al. Becka – Most Siekierkowski – Wał Miedzeszyński – Bronowska – Trakt Lubelski – Lucerny – Szpotańskiego – Żegańska – al. Dzieci Polskich – Międzylesie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki