FANDOM

110 Linia zwykła
Częstliwość 15/20/30min.
Czas jazdy 24-29min.
Obsługa Mobilis,ITS Michalczewski

HistoriaEdytuj

Linia powstała 1 lutego 1949 roku w wyniku zmiany oznaczenia linii M i wyruszyła na trasę spod Hotelu PoloniaAlejami Jerozolimskimimostem Poniatowskiegoaleją Zieleniecką i ulicą Targową do Dworca Wileńskiego.

Wraz z otwarciem Trasy W-Z 22 lipca 1949 roku linia otrzymała zupełnie nową trasę. Pod Dworzec Wileńskidojeżdżała z Młynarskiej na Woli Chłodnąaleją Świerczewskiego i mostem Śląsko-Dąbrowskim. W tym kształcie kursowała do 20 października 1952, kiedy to zlikwidowano ją ze względu na niską frekwencję.

Autobusy linii 110 wyruszyły ponownie na ulice miasta 12 stycznia 1953. Ówczesna trasa linii była zbliżona do dzisiejszej. Kursowała ona z placu
250px-Metro Marymont (110).jpg

Autobus Solaris Urbino 12 na linii 110 na pętli Metro Marymont

Wilsona ulicami SłowackiegoŻeromskiegoWólczyńską i Arkuszową do osiedlaRadiowo.

1954 roku trasę linii wydłużono do Mościsk. Od lipca 1957 skręcała ona z Żeromskiego w aleję Zjednoczenia i stamtąd ulicami Kasprowicza i Nocznickiego docierała do Wólczyńskiej. W grudniu 1957 roku trasę linii wydłużono ulicą Estrady do ulicy Groteski na Wólce Węglowej. W 1958 linię przeniesiono z alei Zjednoczenia na równoległą ulicę Przybyszewskiego. W tym kształcie linia kursowała do 1964 roku – wówczas jej trasę wydłużono ulicą Estradyoraz Trenów, dzięki czemu dotarła do granicy miasta. 26 sierpnia 1979 roku linię wycofano z ulicy Kasprowicza i skierowano prosto Żeromskiego i Wólczyńską.

W latach 1981-1991 linia wyjeżdżała poza granice miasta i docierała do osiedla Dąbrowa Leśna w Łomiankach. Od 14 czerwca 1991, w związku z likwidacją pętli w Dąbrowie Leśnej, linia skręcała z ulicy Estrady w Wólczyńską i kończyła trasę na pętli przy bramie głównej Cmentarza Północnego. W 1992 roku trasę linii skrócono do pętli u zbiegu ulic Estrady i Trenów, a 30 czerwca 1996 roku linię 110 skierowano do krańca Cmentarz Północny-Brama Zachodnia.

W latach 1997-2001 linia zamiast ul. Arkuszową kursowała Wólczyńską przez osiedle Placówka i obok bramy głównej Cmentarza Północnego. Było to spowodowane utrzymaniem trasy objazdowej wprowadzonej na czas budowy wodociągu w ul. Arkuszowej jako stałej. 1 kwietnia 2001 linia wróciła na trasę przez Arkuszową, a naWólczyńskiej zastąpiła ją linia 701 (plac Wilsona – Łomianki Zachodnia).

Ostatnią zmianę trasy linia 110 przeszła 21 czerwca 2008, kiedy to wycofano ją z placu Wilsona i skierowano do nowej pętli Metro Marymont.

TrasaEdytuj

ostatnio zmieniana 21 czerwca 2008

UliceEdytuj

Cmentarz Północny-Brama Zachodnia – Dziekanowska – Estrady – Arkuszowa – Wólczyńska – Żeromskiego –Słowackiego – Metro Marymont

Więcej z Fandomu

Losowa wiki