Fandom

Autobusopedia Warszawska

101

112stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
101 Linia Zwykła
Częstliwość 10min.
Czas jazdy 15-18min.
Obsługa ITS Michalczewski

HistoriaEdytuj

Linia "101" powstała w wyniku przekształcenia linii D 14 listopada 1948 roku i połączyła dwa dworce kolejowe: Główny i Wschodni. Trasa wiodła ulicą Targową i Alejami Jerozolimskimi. Pozostała niezmieniona do 1959 roku, kiedy to zachodni kraniec przeniesiono na plac Trzech Krzyży, a wschodni na skrzyżowanie Szwedzkiej i Kowieńskiej. W 1964 roku praski kraniec przeniesiono na Namysłowską, a w 1979 roku na plac Hallera.
101.jpg

Autobus MAN Lion's City G na linii 101 na pętli Metro Młociny

Sporą zmianę przyniósł rok 1985 – wówczas, po połączeniu z linią 178-bis, autobus pojechał ulicami Jagiellońską i Modlińską aż na Tarchomin, w rejon tzw. Fabryki Domów. Trasa w rejonie Tarchomina zmieniała się jeszcze kilkukrotnie: w latach 1989 (przez Świderską i Mehoffera do Nowodworskiej) i 1993 (skrócenie do skrzyżowania Mehoffera i Światowida). 1 września 1993 linia 101 w wyniku połączenia z pospieszną linią H stała się jedną z najdłuższych linii autobusowych w mieście. Z Placu Trzech Krzyży wydłużono ją na Okęcie, przez Aleje Jerozolimskie, Grójecką i aleję Krakowską. Tak długa trasa funkcjonowała do 2000, gdy z Okęcia skrócono ją do Dworca Wschodniego. Zmiana spowodowana była tym, że na trasie do Okęcia linia dublowała tramwaje.

Kolejne zmiany przyniósł dzień 27 czerwca 2005 roku, kiedy to w wyniku przejęcia części trasy 509 autobus zaczął kursować z Nowodworów do Metra Politechnika. 21 czerwca 2008 roku postanowiono jednak skrócić trasę linii do odcinka Plac Hallera – Metro Politechnika. Istniała tak do 5 czerwca 2011 roku, kiedy to została połączona z linią 166 i zlikwidowana. W tym okresie obsługę zapewniała Zajezdnia autobusowa Ostrobramska.

Linia "101" została ponownie uruchomiona 26 marca 2012 w związku z otwarciem Mostu Północnego, została wówczas skierowana przezeń na trasę Nowodwory – Metro Młociny. 

Ostatnia trasaEdytuj

ostatnio zmieniana 26 marca 2012

UliceEdytuj

Nowodwory – Światowida – Myśliborska – Trasa Mostu Północnego – Most Skłodowskiej-Curie – Trasa Mostu Północnego – Metro Młociny

Więcej w Fandom

Losowa wiki